شرایط و قوانین استفاده از خدمات کارلند
مقدمه
کاربر گرامی،با توجه به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در مجموعه کارلند تابع قوانین مطروح در این بخش است. مطالعه آن پیش از استفاده از خدمات الزامی بوده و ثبت نام در این مجموعه به معنای پذیرش و قبول کلیه قوانین و شروط از طرف شما می باشد و هرگونه ادعا يا اعتراض آتی در اين خصوص را بلا اعتبار مينمايد. شركت ممكن است شرايط استفاده از خدمات نرمافزار کارلند را در طول زمان تغيير دهد. اين تغييرات از طريق نرمافزارکارلند يا در قالب پيامك و ايميل به تمامی كاربران اطلاع داده خواهد شد؛ صرف ادامهی استفادهی كاربر از خدمات کارلند ، اعلام رضايت نسبت به شرايط جديد و قبول آن تلقی ميگردد. توجه: هرگونه علامت، عدد، كلمه، تصوير يا نشان الكترونيك كه مثبِت هويت امضاكننده باشد و به اين سند يا ساير اسناد صادره در اين زمينه ملحق شود بهمنزله امضای الكترونيك و همانند امضای دستنويس واجد اعتبار خواهد بود و امضاكننده را به مفاد سند ملتزم مينمايد.
ماده ۱ - تعاريف و اصطلاحات
در قرارداد حاضر الفاظ زیر دارای معانی مشروح هستند:
۱-۱- کارلند: پلتفرمی در قالب سایت و اپلیکیشن است که پل ارتباطی بین مشتری و ارائه دهنده خدمات را جهت ارائه و استفاده از سرویس های موجود فراهم آورده است.
۲-۱- خدمت گيرنده : منظور متقاضی استفاده از خدمت های ارايه شده در کارلند می باشد كه مشتری ناميده ميشود.
۳-۱- كاربر :هر شخص حقيقی يا حقوقی استفاده كننده از کارلند فارغ از ماهيت متخصص يا مشتری بودن وي
۴-۱- ارائه دهنده خدمات: منظور شخص حقیقی یا حقوقی بوده که به عنوان ارائه دهنده ی خدمات به مشتری می باشد و ارائه دهنده خدمات نامیده میشود.
۵-۱- حساب كاربري: حسابی است كه اشخاص برای استفاده از خدمات در سامانۀ کارلند ايجاد كردهاند.
۶-۱- اعتبار: مبلغی است كه مشتريان در حساب كاربری خود به منظور استفاده از خدمات کارلند دارند. اين مبلغ به صورت پرداخت از طريق سامانه بانكی و كارتهای عضو شبكۀ شتاب و طبق شرايط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.
۷-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی كه توسط كاربران متخصص و مشتريان در اختيار کارلند قرار داده ميشود اعم از اطلاعاتی كه به صورت مستقيم از سوی كاربران وارد ميشود و همچنين اطلاعاتی كه به صورت خودكار و در نتيجۀ بهره برداری از خدمات کارلند در اختيار شركت قرار داده ميشود.
۸-۱- شماره سفارش : کد یکتای ثبت سفارش در سامانه های کارلند می باشد.
ماده ۲ - حساب كاربري
۲-۱- کاربر با ثبت نام در کارلند میپذیرد که قوانین و مقررات کارلند را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از کارلند به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- استفاده كننده از کارلند ملزم به ايجاد يك حساب كاربری در کارلند ميباشد. تنها اشخاصی كه بيش از ۱۸ سال سن و واجد اهليت قانونی باشند ميتوانند اقدام به ساختن حساب كاربری در کارلند كنند. برای استفاده از کارلند، كاربر مذكور ميبايست اطلاعاتی از جمله نام، نام خانوادگي، آدرس پست الكترونيكي،کد ملی و شماره همراه خود را در سامانۀ کارلند ثبت نمايد.
• در خصوص اشخاص حقوقي، نمايندهی شركت اقدام به ايجاد يك حساب كاربری به نام شركت مينمايد و در اين صورت، اطلاعات ثبتی شركت از قبيل نام كامل شركت، شمارهی ثبت و شناسهی ملی شركت در ادارهی ثبت شركتها ميبايست در كنار مشخصات نمايندهی شركت در فرم مشخصات تكميل گردد.
۳-۲- كاربر ميپذيرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحيح و به روز در سامانه کارلند وارد كند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده ، شخص كاربر ميباشد. در صورت اثبات خلاف اين موضوع، شركت مجاز به پيگيری قضايی و قانونی نزد مراجع صالح ميباشد.
۴-۲- هر فرد تنها ميتواند يك حساب كاربری به عنوان خدمت گيرنده در کارلند داشته باشد. در صورتی كه شركت اطلاع يابد كه به نام يك شخص اعم از حقيقی و يا حقوقی حسابهای كاربری متعدد وجود دارد، شركت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غيرفعال نمودن حسابهای كاربری مذكور اقدام نمايد.
۵-۲- هر كاربر با ثبتنام در کارلند و ايجاد حساب كاربری به نام خود صحت انتساب تمام پيامهای صادره از حساب كاربری خويش را پذيرفته و درنتيجه حق هرگونه اعتراض يا ادعای آتی ( مبنی بر انكار، ترديد يا جعل دادهی پيامهای ارسال ) را از خويش سلب و اسقاط مينمايد.
۶-۲- مسئوليت تمامی فعاليتهايی كه از طريق حساب كاربری انجام ميشود مطلقاً به عهدهی شخص كاربر است، درنتيجه ضروری است كه كاربر در حفظ اطلاعات حساب كاربری خود، ازجمله نام كاربری و رمز عبور، حداكثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از اين طريق مانع استفادهی ديگران از آن گردد. همچنين ضروری است كه كاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث بهحساب كاربری خويش ، شخص كاربر در اسرع وقت نسبت به تغيير رمز عبور خود اقدام نمايد و در صورت لزوم شركت را مطلع كند تا حساب كاربری مذكور را مسدود نمايد.
۷-۲- كاربر حق ندارد به اشخاص حقيقی و حقوقی ديگر اجازه استفاده از حساب كاربری خود را بدهد و يا حساب خود را به فرد يا شركت ديگری منتقل كند. در مورد كاربر شخص حقوقی نيز، مسئوليتهای قانونی بهره برداری از خدمات کارلند متوجه مديران مجموعههای مذكور خواهد بود.
۸-۲- در شرايط خاصی ممكن است از كاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هويت شود، در چنين شرايطی اگر كاربر اطلاعات كافی در اختيار شركت قرار ندهد، شركت ميتواند حساب كاربری وی را مسدود كرده و از ارائۀ خدمات به كاربر خودداری نمايد.
ماده ۳ – تعهدات كاربران
۱-۳- كاربر متعهد است كه در استفاده از خدمات کارلند تمامی قوانين جمهوری اسلامی ايران را رعايت كند، نرمافزار را برای اهداف قانونی به كار گيرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حيثيت تجاری نرمافزار کارلند و شركت، مرتكب رفتاری نشود كه اعتبار نرمافزار کارلند را خدشهدار نمايد. مسئوليت هر نوع اقدام كاربر كه منجر به بروز آسيب بدني، جانی يا مالی گردد به عهدهی كاربر است و شركت در اين خصوص مسئوليتی نخواهد داشت.
۲-۳- كاربر مشتری و يا متخصص متعهد ميشوند هيچگاه از خدمات کارلند به صورتی كه به کارلند يا شركای آن صدمهای وارد كند ، استفاده نكنند. در صورتی كه كاربر مشتری اعم از شخص حقيقی و يا حقوقی و يا كاربر متخصص نسبت به سوءاستفاده از امكانات فراهم شده در خدمات کارلند در جهت منافع شخصی و يا آسيب ها اعم از مادی و يا معنوی به منافع شركت اقدام نمايد، شركت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غيرفعال نمودن حساب كاربري، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضايی و يا ساير مراجع ذيصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نمايد.
۳-۳- كاربر مشتری و متخصص متعهد می شوند پس از اتمام خدمت از هيچ بخش از اطلاعاتی كه در نتيجه استفاده از نرم افزارهای کارلند ، از يكديگركسب كرده است ، استفادهای نكند. طبعاً ذخيره كردن اطلاعات در دستگاه تلفن همراه يا به هر شيوه ديگری نيز مغاير با قوانين کارلند خواهد بود. لذا كاربران متعهد خواهند بود ، فقط در شرايط ضروری و در مدت زمان ارائه خدمت از اطلاعات يكديگر مطابق با عرف جامعه و قوانين جمهوری اسلامی ايران استفاده كنند.
۴-۳- كاربر مشتری و متخصص تعهد مينمايند ،كه از هرگونه ارتباط مستقيم با يكديگر در خصوص دريافت خدمت اجتناب نمايند . بديهی است تضمين كنترل كيفيت و گارانتی بازگشت وجه ، مورد تائيد کارلند نبوده و مشتری هيچگونه ادعائی دراين خصوص و يا خسارت احتمالی حادث نخواهد داشت و درصورت آگاهی ، از اين اتفاق کارلند ميتواند نسبت به انسداد حساب كاربری طرفين اقدام نمايد .
۵-۳- مسئوليت تامين اينترنت و سختافزار لازم و همچنين پرداخت هزينههای مربوط به آنها برای استفاده از کارلند به عهده كاربران است.
۶-۳- كاربر تنها مجاز است از کارلند برای رفع نيازهای شخصی استفاده كند و بايد از فروش يا استفادهی تجاری از خدمات آن اجتناب نمايد. در صورت تخلف، چهار برابر هزينهی خدمات انجامشده از سوی متخلف بهعنوان وجه التزام تخلف از وی اخذ خواهد شد. وصول اين مبلغ نافی حق شركت برای طرح دعوای جبران خسارت وارده نخواهد بود. بديهی است اين حكم شامل اشخاص حقوقی نيز ميباشد.
۷-۳- مشتری متعهد ميگرددكه تنها زمانی كه قصد استفاده از خدمت را دارد اقدام به ثبت درخواست نمايد .
۸-۳- متخصص در پذيرش درخواست انجام خدمات يا رد آن مخير است و اگر پس از ارسال درخواست خدمت و پذيرش ، خدمت را لغو كند، يا در مكان و زمان مشخص حضور پيدا نكند با توجه به عدم رعايت مقررات مربوط كه منجر به عدم حفظ شهرت كاری و اعتبار کارلند می شود، کارلند هزينهای به عنوان جريمه از او كسر يا از نامبرده وصول كند.
۹-۳- هر گونه تخريبی غير اصولی كه در نتيجه استفاده از خدمت در منزل مشتری ايجاد شود، مسئوليت تامين هزينههای مربوط بر عهده متخصص خواهد بود. در چنين مواردی کارلند حق دارد اين هزينهها را از اعتبار موجود در حساب متخصص به جهت جبران خسارت مشتری كسر يا از وی وصول كند.
۱۰-۳- مشتری تا ۲۴ ساعت پيش از زمان سفارش درخواستی بدون محدوديت ميتواند سفارش خود را ابطال كنيد . درصورتيكه كمتر از ۲۴ ساعت به زمان سفارش نسبت به ابطال درخواست خود اقدام كند ، درصدی از مبلغ پرداختی كسر و مابقی عودت خواهد شد. كسر از مبلغ پرداختی صرفاً به اين دليل است كه "متخصص" انتخاب شده برای سرويس شما در وقت باقيمانده امكان دريافت سرويس جديد نخواهد داشت و اين امر ضرر و زيان مالی برای وی به همراه خواهد داشت . چنانچه مشتری قصد ابطال سفارش خود را دارد؛ برای لغو يا تغيير زمان آن، بايد با واحد امور مشتريان تماس بگيرد.
۱۱-۳- كاربر اقرار مينمايد كه با افتتاح حساب كاربری در کارلند تنها مجوز استفادهی غير انحصاري، غيرقابلانتقال و محدود از خدمات آن را دريافت ميكند و بهاينترتيب مدعی مالكيت يا حقی نسبت به کارلند ( اعم از كپيرايت، علامت تجاری و ساير حقوق معنوی آن ) نيست، در غير موارد مصرح در اين قرارداد اجازهی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرمافزارهای کارلند را ندارد و در همه حال متعهد به رعايت حقوق معنوی شركت نسبت به نرمافزارها و ملحقات آن خواهد بود.
۱۲-۳- كاربر ميپذيرد كه قرارداد حاضر يك قرارداد قابل رجوع و جايز از سوی شركت است و شركت ميتواند هر زمان تنها به صلاحديد خود و بدون نياز به تدارك هيچگونه دليلي، يك حساب كاربری را مسدود كند و مانع استفادهی كاربر از خدمات کارلند گردد.
۱۳-۳- كاربر متعهد است تمامی تغييرات، الحاقات و اصلاحاتی را كه توسط شركت از طريق پيامك، ايميل يا نرمافزارهای کارلند در خصوص استفاده از خدمات کارلند و شرايط آن برای كاربر ارسال ميگردد مطالعه نمايد و در صورت عدم موافقت، ضمن توقف استفاده از خدمت ها، مخالفت خود را بصورت رسمی به اطلاع شركت برساند. عدم اطلاع رسانی به شركت و يا استمرار استفاده از نرم افزار های کارلند ، به منزله امضای دستنويس دارای آثار حقوقی است و امضاكننده را به مفاد سند مزبور متعهد و ملتزم مينمايد.
۱۴-۳- كاربر مشتری و متخصص تعهد مينمايند از مصرف مشروبات الكلي، مواد مخدر و ... در طول انجام خدمات اجتناب نمايد. همچنين استفاده يا در اختيار داشتن اسلحه، وسايل قمار و... در حين انجام خدمات ممنوع است و حق لغو حساب كاربري، جريمه و نيز دعوی حقوقی و كيفری عليه وی را برای شركت ايجاد ميكند.
۱۵-۳- مشتری در طول دريافت خدمات ملزم به رعايت قوانين جمهوری اسلامی ايران از هر نظر می باشد و درنتيجه رعايت مقررات مربوط به حجاب برای بانوان و... ، برای مشتری الزامی است ، كه در غير اين صورت مسئوليت كليه پيشامدهای احتمالی بر عهده مشتری ميباشد.
۱۶-۳- مشتری موظف است در زمان مقرر در مبدأ خدمات (نشانيای كه در درخواست خدمات ثبتشده است) حضور داشته باشد و يا فرد مورد اعتمادی را به متخصص جهت نظارت بر انجام صحيح خدمات معرفی نمايد، در غير اين صورت شركت مجاز خواهد بود معادل هزينهی خدمات را از اعتبار او كسر يا از نامبرده وصول نمايد. وصول اين مبلغ، نافی اختيار شركت برای انسداد حساب كاربری وی موصوف نخواهد بود.
۱۵-۳- مشتری موظف است هزينهی خدمات را به يكی از طرق پيشبينيشده پرداخت نمايد. پس از ارسال درخواست خدمات يا پس از پايان خدمات (در فرضی كه شرايط خدمات پايان يابد) . مشتری نميتواند به ميزان هزينهی خدمات اعتراض كند و يا اينكه پس از پرداخت ، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را خارج از شرايط مذكور در اين قرارداد بنمايد. درصورتيكه مشتری به هر علت ازجمله به خاطر اشكالات فني، ارتباطي، قطع شبكهی تلفن همراه، بروز نقص در نرمافزار و ... نتواند هزينهی خدمات را پرداخت كند، شركت مجاز خواهد بود كه اين هزينه را از اعتبار كاربر در کارلند كسر و يا مبلغ آن را از نامبرده وصول نمايد و مشتری نميتواند نسبت به اين اقدام اعتراضی داشته باشد.
۱۸-۳- كاربر ميپذيرد كه کارلند ممكن است از ارسال( SMS پيامك) به عنوان راه ارتباطی خود با وی استفاده كند. كاربر ميتواند درخواست كند كه ارسال اين پيامها قطع شود اما ميپذيرد كه با انصراف از دريافت اين پيامها، ممكن است در استفاده از سرويس با مشكل مواجه شود.
۱۹-۳- مشتری ميپذيرد اعتباری كه در حساب كاربری خود در کارلند دارد مستقل از روش كسب آن ( در نتيجه وارد كردن كدهای تخفيفی كه کارلند در اختيار آنها قرار ميدهد يا هر روش ديگری ) فقط برای استفاده از خدمت ارايه شده توسط کارلند قابل استفاده است و امكان دريافت اين وجه را به صورت نقد ندارد.
۲۰-۳- کارلند ممكن است كدهايی به منظور هديه به مشتريان ارائه كند كه با وارد كردن اين كدها در سامانه و برنامه های موبايل، تخفيفاتی به مشتری داده شود و يا مبلغ مشخصی به اعتبار كاربر در کارلند اضافه شود. لذا مشتری ميپذيريد كه اجازه انتقال يا فروش آنها را به افراد ديگر ندارد. همچنين مشتريان مجاز نيستند اين كدها را به صورت عمومی منتشر كنند ( حتی اگر کارلند اقدام به انتشار آنها در فضاهای كرده باشد. مگر اينكه کارلند رسما اين اجازه را به آنها داده باشد.
۲۱-۳-مشتری ميپذيرد كدهايی كه جهت ارايه تخفيف به وی داده ميشود ممكن است منقضی شوند. از آنجايی كه کارلند برای ارائه اين كدها هزينه ای از مشتريان دريافت نميكند، اين حق برای کارلند محفوظ است كه مبلغ يا درصد تاثير اين كدها را حتی پس از انتشار آنها تغيير دهد يا در صورت لزوم آنها را باطل كند. همچنين درصورتی كه کارلند تشخيص دهد كه استفاده از اين كد به دليل خطای فنی يا تخلف صورت گرفته است و يا غير قانونی بوده است ميتواند اين كدها يا اعتباری كه در نتيجه استفاده از آنها به حساب مشتری اضافه شده است را باطل يا حذف كند.
۲۲-۳- كاربر حق ندارد هيچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس كد (Source Code) نرمافزارهای کارلند شامل ديكامپايل (Decompile) ، مهندسی معكوس(Reverse Engineering) يا فعاليتهای مشابه انجام دهند، مگر اينكه اجازه چنين كاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
كاربر مجاز نيست با استفاده از روشهای Framing يا Mirroring يا روشهای ديگر نسخه ديگری از کارلند را روی سرورهای ديگر ارائه كند. همچنين وی مجاز نيست در نرمافزار کارلند يا در روش ارائه سرويس تغيير يا اخلالی ايجاد كند.
كاربر حق ندارد برنامه يا اسكريپتی با هدف ايندكس گذاري(Indexing)، مطالعه يا هر گونه فعاليت دادهكاوی روی سرويس اجرا كند.
كاربر حق ندارد هيچ فعاليتی در راستای حصول دسترسی غيرقانونی و غير متداول به هيچ بخش کارلند انجام دهد.
ماده۴ - تعهدات کارلند
۱-۴- کارلند عامل ارائه خدمات نيست ، بلكه تنها يك خدمات نرمافزاری است كه از اين طريق ارتباط بين مشتريان و متخصصين را بر انجام يك خدمت فراهم آورده و تلاش دارد تا فرايند انجام خدمات يادشده را تسهيل نمايد. لذا هر نوع خدماتی كه در قالب اين پلتفرم صورت ميگيرد يك قرارداد مستقل فيمابين مشتری و متخصص است و کارلند تنها زمينهی انعقاد اين قرارداد را مهيا ميكند. تأكيد ميشود كه شركت هيچگونه مسئوليتی - اعم از حقوقی و كيفری - در قبال اتفاقات حين انجام خدمات در مقابل كاربران - اعم از مشتريان و متخصصان - و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
۲-۴- کارلند با تمام امكانات خود از جمله مركز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسيدگی به شكايات و فرآيند ميانجيگری تمامی تلاش خود را جهت رضايت كاربران ورفع اختلافات ايجاد شده در زمان ارائه خدمات و نيز ايجاد صلح و سازش فی مابين مشتريان و متخصصان ميكند.
چنانچه هر يك از كاربران کارلند در زمان استفاده از خدمات آن با مشكلی مواجه شوند برابر شرايط فوق ميتوانند شكايت خود را از طريق مركز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسيدگی به شكايات کارلند مطرح و شركت پيگيری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
۳-۴- کارلند متعهد به تلاش ، برای ارائهی خدمات باكيفيت است و ميكوشد تا با بهروزرسانی نرمافزارها متناسب با نياز كاربران ،كيفيت و نوع خدمات ارائه شده را ارتقا بخشد.
۴-۴- کارلند تلاش خود را جهت فراهم نمودن امكان استفاده از خدمات نرمافزاری خود توسط دستگاههای كاربران محترم ميكند . اما تضمينی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها يا همۀ شبكههای ارتباطی (اينترنت، شبكه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
۵-۴- تمامی اطلاعات كاربران اعم از خدمت دهندگان و خدمت گيرندگان بعنوان اطلاعات محرمانه نزد کارلند محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصميم مقام صالح. بنابراين در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضايي، شركت مكلف به ارايه اطلاعات كاربران اعم از مشتريان و يا متخصصين به مراجع مذكور ميباشد.
۶-۴- نظر به اينكه کارلند تنها خدمات نرمافزاری ارائه ميدهد و در انجام خدمات دخالت ندارد، شركت تمام تلاش خود را برای رفع مشكلات مربوط به كيفيت انجام خدمات، سلامت روحی و جسمی متخصصان، صلاحيت و مهارت لازم متخصصان، زمان دريافت خدمات و كيفيت خدماتی كه متخصص به مشتری ارائه ميدهد انجام خواهد داد و از طريق سيستم های پشتيباني، مركز تماس و شعب مراجعه حضوري، سعی در رفع اختلافات به وجود آماده خواهد نمود.
۵-۴- شركت هيچگونه مسئوليتی در خصوص عملكرد اشخاص ثالث - كه ممكن است موجب حدوث نقص يا اشكال و ايرادی در حساب كاربری كاربر گردد - نخواهد داشت.
ماده۵ - هزينهها و پرداخت
۱-۵- مشتری آگاه است كه استفاده از کارلند ميتواند هزينههايی برای او داشته باشد.
۲-۵- امكان استرداد هزينههايی كه مشتری به کارلند ميپردازد تنها مطابق شرايطی كه در اين قرارداد آمده ، امكان پذير ميباشد.
۳-۵- هزينۀ خدمات ارائه شده از سوی کارلند ، ممكن است بسته به ويژگيهای خدمات از جمله نوع ، زمان درخواستی ، مدت زمان تخمينی جهت ارايه خدمات، مكان و يا عوامل ديگر متغير باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی کارلند بر اساس استانداردهای موجود و صلاحديد شركت تعيين گرديده است و در صورت پذيرش از سوی كاربر اعم از مشتری و متخصص ، هيچ يك حق طرح هرگونه ادعا و اعتراضی دراين خصوص را نخواهد داشت.
۴-۵- مشتری ميپذيرد هزينه بعضی از خدمات به طور تقريبی در کارلند از طرف متخصص مشخص شده و ممكن است با توجه به جزئيات خدمت مورد نظر و پس از انجام بازديد توسط متخصصين تغيير در آن اعمال گردد و قيمت نهايی پس از بازديد به وی اعلام خواهد شد ، لذا در صورت تاييد مشتری ، اعتراضی نسبت به هزينه خدمت نميتواند داشته باشد.